Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

First steps towards a computational theory of autism

Författare

Redaktör

  • L. Berhouze
  • H. Kozima
  • C. G. Prince
  • G. Sandini
  • G. Stojanov
  • G. Metta
  • C. Balkenius

Summary, in English

A computational model with three interacting components for context sensitive re-inforcement learning, context processing and automation can autonomously learn a focus attention and a shift attention task. The performance of the model is similar to that of normal children, and when a single parameter is changed, the performance on the two tasks approaches that of autistic children.

Publiceringsår

2004

Språk

Engelska

Sidor

27-34

Publikation/Tidskrift/Serie

Proceedings of the fourth international workshop on epigenetic robotics (Lund University Cognitive Studies)

Volym

117

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

Lund University Cognitive Science

Ämne

  • Computer Vision and Robotics (Autonomous Systems)
  • Learning

Status

Published

Projekt

  • Ikaros: An infrastructure for system level modelling of the brain

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 91-974741-3-4