Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Fördjupad utvärdering av statsbidraget Skapande skola

Författare

Summary, in Swedish

Statsbidraget Skapande skola infördes 2008 med syftet att

möjliggöra för skolbarn att möta professionella kulturuttryck

och engagera sig själva i kulturella aktiviteter. Skapande

skola har successivt växt och omfattar idag hela grundskolan,

och erbjuder möjligheter till kultur vid många svenska

skolor. Den här rapporten redovisar ett fördjupat utvärderingsuppdrag

för Myndigheten för kulturanalys, där fokus

särskilt varit på vissa ekonomiska effekter av statsbidragets

införande på lokal och regional nivå. Frågor som ställs och

besvaras i rapporten är hur kommuners satsningar på kultur

i skolan utvecklats sedan statsbidragets införande, och ifall

det finns indikationer på att vissa typer av kulturaktörer

har fördelar framom andra vad gäller att få Skapande

skola-uppdrag.

Publiceringsår

2016

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Rapport

Förlag

Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds universitet

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-91-982330-3-2
  • ISBN: 978-91-982330-2-5