Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Medier, genus och makt

Författare

Summary, in Swedish

Förutom nyhetsmedier diskuteras reklam och populärkultur ure ett genusperspektiv och utifrån representation. frågor som ställs är bl.a. huruvida reklam och populärkulturens innehåll påverkar unga människors identitetsuppfattning. I boken presenteras aktuell svensk och internationell forskning inom fältet medier och genus.

Publiceringsår

2006

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Bok

Förlag

Studentlitteratur AB

Ämne

  • Media and Communications

Nyckelord

  • medier
  • populärkultur
  • genus
  • reklam
  • makt

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 91-44-03823-2