Återkoppling som del i lärandeprocessen
Författare
Summary, in English
Återkoppling är centralt för lärandeprocessen. Flera
aktuella rapporter har emellertid visat att studenterna vid LTH
anser sig få alldeles för lite återkoppling på sina prestationer.
Artikeln diskuterar olika former och metoder för återkoppling,
studenternas förväntningar på mängden återkoppling samt teori
kring lärande och återkoppling.
aktuella rapporter har emellertid visat att studenterna vid LTH
anser sig få alldeles för lite återkoppling på sina prestationer.
Artikeln diskuterar olika former och metoder för återkoppling,
studenternas förväntningar på mängden återkoppling samt teori
kring lärande och återkoppling.
Publiceringsår
2006
Språk
Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie
Pedagogiska inspirationskonferensen LTH
Volym
4
Fulltext
- Available as PDF - 223 kB
- Download statistics
Dokumenttyp
Konferensbidrag
Förlag
Lund University
Ämne
- Control Engineering
Nyckelord
- SoTL
Conference name
4:e pedagogiska inspirationskonferensen, 2006
Conference date
2006-06-01
Conference place
Lund, Sweden
Status
Published
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISSN: 2003-377X
- ISSN: 2003-3761