Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Återkoppling mellan lärare och studenter ur ett reglertekniskt perspektiv

Författare

Summary, in English

Återkoppling är centralt för lärandeprocessen.

Studenterna behöver få konstruktiv feedback på sina prestationer för

att lärandet ska bli effektivt och lyckat. Återkoppling är även ett

centralt begrepp inom reglertekniken, där man med hjälp av feedback

kan få olika tekniska processer att bete sig på önskat sätt. Vi

ställer oss frågan om vilka insikter man kan nå genom att analysera

lärandesituationen ur ett reglertekniskt perspektiv.

Publiceringsår

2006

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

Pedagogiska inspirationskonferensen LTH

Volym

4

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

Lund University

Ämne

  • Control Engineering

Nyckelord

  • SoTL

Conference name

4:e pedagogiska inspirationskonferensen, 2006

Conference date

2006-06-01

Conference place

Lund, Sweden

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 2003-377X
  • ISSN: 2003-3761