Du är här

Fjärde staden. Placemarketing Helsingborg

Författare:
Publiceringsår: 2006
Språk: Svenska
Sidor: 143
Publikation/Tidskrift/Serie: Skrifserie samarbete Helsingbors stad och Lunds Universitet Campus Helsingborg, nr 1 2006
Dokumenttyp: Bok
Förlag: Näringslivs och Marknadsavdelningen, Helsingborgs stad

Sammanfattning

Boken fungerar både som en allmän lärobok/forskningsöversikt i placemarketing och som en mer lokal inspirationsbok för Helsingborgsregionen. Boken behandlar bland annat stadsutveckling, sätt att räkna städers befolkning, stadens form och utseende, regional konkurrens, näringslivsutveckling, hur bilder formar städer samt diverse kreativietsaspekter som används för att befrämja utveckling av städer.

Disputation

Nyckelord

  • Social Sciences
  • regional konkurrens
  • stadsutveckling
  • upplevelse
  • attraktivitet som lokaliseringsfaktor
  • stadsbyggande
  • placemarketing

Övrigt

  • Helsingborgs Stad
Published
  • ISBN: 978-91-85663-00-2

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen

LERU logo U21 logo