Intensiva möten och små event. På SHIE med Gilles Deleuze och Félix Guattari
Författare
Redaktör
- Richard Ek
- Johan Hultman
Summary, in Swedish
Det övergripande temat för boken är hur platser i allt högre utsträckning kommersialiseras och paketeras som en attraktiv produkt. I kapitlet exeplifieras dessa processer genom en skildring av hur olika aktörer inom den skandinaviska mötesindustrin paketerar och säljer in sina tjänster vid den årligen återkommande fackmässan i Stockholms mässhallar(SHIE). Samtidigt introduceras en deleuziansk händelseontologi som låter oss flytta fokus från representationstänkandets positionsontologi till en rörelse och processontologi där blivaden och härledandet av händelser står i centrum.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2007
Språk
Svenska
Sidor
167-190
Publikation/Tidskrift/Serie
Plats som produkt. Kommersialisering och paketering
Dokumenttyp
Del av eller Kapitel i bok
Förlag
Studentlitteratur AB
Ämne
- Social Sciences Interdisciplinary
Nyckelord
- service encounter
- relationellt rum
- servicescape
- hospitality industry
- the event
- mashinic becomings
- Gilles Deleuze
- relational space
- servicelandskap
- servicemötet
- tillblivanden
- värdskap
- mötesindustrin
Status
Published
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISBN: 978-91-44-04598-6