Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Intensiva möten och små event. På SHIE med Gilles Deleuze och Félix Guattari

Författare

Redaktör

  • Richard Ek
  • Johan Hultman

Summary, in Swedish

Det övergripande temat för boken är hur platser i allt högre utsträckning kommersialiseras och paketeras som en attraktiv produkt. I kapitlet exeplifieras dessa processer genom en skildring av hur olika aktörer inom den skandinaviska mötesindustrin paketerar och säljer in sina tjänster vid den årligen återkommande fackmässan i Stockholms mässhallar(SHIE). Samtidigt introduceras en deleuziansk händelseontologi som låter oss flytta fokus från representationstänkandets positionsontologi till en rörelse och processontologi där blivaden och härledandet av händelser står i centrum.

Publiceringsår

2007

Språk

Svenska

Sidor

167-190

Publikation/Tidskrift/Serie

Plats som produkt. Kommersialisering och paketering

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Studentlitteratur AB

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Nyckelord

  • service encounter
  • relationellt rum
  • servicescape
  • hospitality industry
  • the event
  • mashinic becomings
  • Gilles Deleuze
  • relational space
  • servicelandskap
  • servicemötet
  • tillblivanden
  • värdskap
  • mötesindustrin

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-91-44-04598-6