Kommunikation för naturvetare

Summary, in English

Detta är en handbok i skriftlig och muntlig presentation som behandlar naturvetenskaplig kommunikation med olika målgrupper och i olika sammanhang: vetenskapligt skrivande, opposition och återkoppling, populärvetenskaplig presentation samt kommunikation i undervisningen.

Boken riktar sig till studenter och yrkesverksamma inom de naturvetenskapliga ämnesområdena, och är tänkt som ett stöd för alla som vill utveckla sin förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Publiceringsår

Svenska