Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Framing the Consumer Subject: the Case of High Fashion Magazine Covers

Författare

Redaktör

  • Echo Wen Wan Wen Wan
  • Meng Zhang

Summary, in English

This paper explores if and how the examination of high fashion magazine covers can extend theory on the constitution of an active consumer subject, in the formation of a consumer culture. It departs from work on gender portrayals in advertising research, regarding the role of women in society as consumers.

Publiceringsår

2015

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

AP - Asia-Pacific Advances in Consumer Research Volume 11

Volym

Volume 11

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

Association for Consumer Research

Ämne

  • Other Social Sciences not elsewhere specified

Conference name

Asia-Pacific ACR

Conference date

2015-06-19 - 2015-06-21

Status

Published