Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Att veta är bra - Att lära nytt ger hopp om bättring

Författare

Summary, in Swedish

Syftet med projektet var att synliggöra lärandeprocesser hos personal inom organisationer verksamma i socialt arbete. Tre förvaltningar i Helsingborgs stad samt Socialhögskolan vid Lunds universitet, Campus Helsingborg, studerades. Projektet genomfördes med hjälp av skuggning (shadowing), reflekterande lärandecirklar och en återkopplande lärandefestival. Perspektivsättningen i rapporten, och den teoretiska grunden för projektet, hämtades från pragmatismens idéer om pedagogik. Resultatet visar att många lärandeprocesser pågår, att personal vill lära, men att det av olika skäl skapas och/eller upprätthålls strukturella hinder för lärandet, ambitioner och viljor om motsatsen många gånger till trots.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2011

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Rapport

Förlag

[Publisher information missing]

Ämne

  • Social Work

Nyckelord

  • Pedagogik
  • lärande
  • socialt arbete
  • pragmatism
  • skuggning
  • lärandecirklar

Status

Unpublished