Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Methodological reflections on gesture analysis in SLA and bilingualism research

Författare

Summary, in English

Gestures, i.e. the symbolic movements that speakers perform while they speak, form a closely interconnected system with speech, where gestures serve both addressee-directed (‘communicative’) and speaker-directed (‘internal’) functions. This article aims (1) to show that a combined analysis of gesture and speech offers new ways to address theoretical issues in second language acquisition (SLA) and bilingualism studies, probing SLA and bilingualism as product and process; and (2) to outline some methodological concerns and desiderata to facilitate the inclusion of gesture in SLA and bilingualism research.

Publiceringsår

2010

Språk

Engelska

Sidor

75-102

Publikation/Tidskrift/Serie

Second Language Research

Volym

26

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

SAGE Publications

Ämne

  • General Language Studies and Linguistics

Nyckelord

  • learner varieties
  • SLA
  • gesture
  • bilingualism
  • crosslinguistic influence
  • output
  • input
  • method
  • coding

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0267-6583