Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Internet, medier och kommunikation

Redaktör

Summary, in Swedish

Denna antologi analyserar internetrevolutionen utifrån ett media- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv. Betoningen ligger på samspelet mellan Internet och dess olika samhälleliga och kulturella omständigheter, dvs. på hur nätanvändning äger rum under – och formas av – specifika sammanhang och hur denna användning i sin tur inverkar på dessa sammanhang.



Boken riktar sig i första hand till studenter inom medie- och kommunikationsvetenskap och andra ämnen som behandlar Internet. Den lämpar sig också för andra intresserade som vill fördjupa sig i den mediala omdaning som nu sker.

Publiceringsår

2002

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Bok

Förlag

Studentlitteratur AB

Ämne

  • Media and Communications

Nyckelord

  • kommunikation
  • Internet
  • nya medier

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 91-44-0105-5