Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Promoting the Scientist-practitioner Mindset in Clinical Training

Författare

  • Rachel Maddux
  • Lawrence P. Riso

Summary, in English

While the scientist-practitioner model of training has enjoyed wide-spread appeal, difficulties in implementing the model have continued since its inception. Despite these difficulites, we remain advocates of the model and believe responsibility for inculcating a scientist-practitioner mindset rests with both training programs and trainees themselves. Thus, we offer several suggestions for both trainees and training programs in hopes of perpetuating the scientist-practitioner ideal.

Publiceringsår

2007

Språk

Engelska

Sidor

213-220

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Contemporary Psychotherapy

Volym

37

Issue

4

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Springer, Springer

Ämne

  • Psychology

Nyckelord

  • Scientist
  • Mindset
  • Training

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0022-0116