Säkerhetskulturen i sjö- och luftfart

Summary, in Swedish

2006 lades avhandlingen Safety culture in sea and Aviation transport fram vid Institutionen för Designvetenskaper vid Lunds tekniska högskola. Avhandlingsarbetet var framför allt en del av det LFV-finansierade HUFA-projektet (Human Factors in Air Navigation Services)

vid Lunds universitet, samt en del av ett större sjösäkerhetsprojekt

finansierat av bl.a. Sjöfartsverket och VINNOVA. Här följer en sammanfattning av några av resultaten från avhandlingsarbetet.

2009-03-01

Sidor