Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Historiekunskap i årskurs 9. Nationella utvärderingen av grundskolan 2003 (NU 2003)

Författare

Summary, in English

This report is part of the National evaluation of the Swedish compulsory school. The evaluation was conducted by the National Board of Education in 2003. The present report deals with pupils' attitudes to History as a subject and to history education in the 9th grade. We have also made an evaluation of pupils' knowledge of history. The survey shows that a majority of the pupils have positive views of history education and that they rgard historical knowledge as important. The report highlights the importance of the teacher in the educational process.

Publiceringsår

2006

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

Educare

Dokumenttyp

Bok

Förlag

Lärarutbildningen, Malmö högskola

Ämne

  • History

Nyckelord

  • compulsory school
  • history education
  • historical consciousness
  • curriculum

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 91-7104-102-8