Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Strategic Alliances - Trick or Treat? - The Case of Scania

Författare

Summary, in English

Most authors are pro-alliances, and the casual reader may be lulled into a false sense of security concerning the advantages of strategic alliances. The literature on strategic alliances is reviewed concerning the motives for forming alliances and the way in which examples of alliances are used, and misused, in the literature by scholars. The case of Scania, the Swedish heavy truck producer, is then presented as an example of the strategic advantages that can be achieved by not entering into horizontal alliances.

Publiceringsår

1997

Språk

Engelska

Sidor

147-160

Publikation/Tidskrift/Serie

International Journal of Production Economics

Volym

52

Issue

09-01-02

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Competitive advanta
  • Alliances
  • Strategic planning

Status

Unpublished

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0925-5273