Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Model-Based Course Assessment – Principles and Practice

Publiceringsår: 2004
Språk: Engelska
Publikation/Tidskrift/Serie: LTH pedagogisk inspirationskonferens 2004
Dokumenttyp: Konferensbidrag

Sammanfattning

This paper presents the concepts of model-based

course assessments. This involves a mathematical model to define

the grading scheme of a course, based on a set of items to be

scored. We report lessons learned from using this approach. An

important conclusion is that model-based assessment promotes

clear definitions of assessment criteria.

Nyckelord

  • Computer Science
  • SoTL

Övriga

Published
  • Software Engineering-lup-obsolete

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu.se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen