Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

The Power of Knowledge: Learning from 'Learning by Knowledge-Intensive Firm'

Författare

Summary, in English

P>This article reviews and discusses the contribution of William Starbuck's 'Learning by Knowledge-Intensive Firms'. Apart from situating Starbuck's article in its historical context and contemporary debates it is argued that the concept of esoteric knowledge and the focus on persuasion provides untapped potential for enhancing our understanding of knowledge work and knowledge-intensive firms. In conclusion, Starbuck's argument is used as input for a reconceptualization of the relationship between power, knowledge work, and knowledge-intensive firms.

Publiceringsår

2010

Språk

Engelska

Sidor

1405-1416

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Management Studies

Volym

47

Issue

7

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Wiley-Blackwell

Ämne

  • Business Administration

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1467-6486