Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Terapi, upplysning, kamp och likhet till varje pris - undervisningsideologier och diskurser hos lärare och lärarstuderande i musik

Författare:
  • Claes Ericsson
Publiceringsår: 2006
Språk: Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie: Publications from the Malmö Academy of Music - Studies in music and music education no 7
Dokumenttyp: Bok
Förlag: Malmö Academy of Music, Lund University

Sammanfattning

This study is the second part of a larger work with the purpose to distinguish, describe and discuss the discourses around music education in school. The first part focused on how adolescents in secondary school talk abot music education, and the second part is concerned with teaching ideologies and discources among teachers and teacher education students. An overarching purpose of the two studies is to find out if there is any coherence between the adolescents' and the teachers'/teacher students' discources.

Nyckelord

  • Music
  • music education adolescents teachers teacher students discourse analysis

Övriga

Published

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu.se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen