Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Repairing public trust after a crisis : an experiment comparing the effectiveness of apology and denial strategies

Författare

  • Matteo Fuoli

Avdelning/ar

  • Engelska
  • Language, Cognition and Discourse@Lund (LCD@L)

Publiceringsår

2015

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Konferensbidrag: abstract

Ämne

  • General Language Studies and Linguistics

Nyckelord

  • trust
  • Crisis Communication
  • Strategic management
  • Strategic Communication
  • Discourse analysis
  • Experiment
  • apology
  • denial
  • persuasion

Conference name

Crisis4 - International conference on Crisis Communication

Conference date

2015-10-07 - 2015-10-10

Conference place

Helsingborg, Sweden

Status

Published

Forskningsgrupp

  • Language, Cognition and Discourse@Lund (LCD@L)