Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

“’Thou Call’dst me Dog before Thou Hadst a Cause’: Teologiska perspektiv på Köpmannen i Venedig”

Författare

  • Jesper Svartvik

Redaktör

  • Willmar Sauter
  • Yael Feiler

Summary, in English

Harold Bloom writes "One would have to be blind, deaf and dumb not to recognize that Shakespeare's equivocal comedy The Merchant of Venice is nevertheless a profoundly anti-Semitic work" (Shakespeare: The Invention of the Human, 171). This article examines the role which theological discourse plays in The Merchant of Venice. It also addressess the issue whether and under what circumstances Shakespeare's play could / should be played in our post-Holocaust era. The article is based upon a lecture in Stockhom at a symposium which analysed The Merchant of Venice from different angles.

Publiceringsår

2006

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

Shakespeares Shylock och antisemitismen

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Stockholm University

Ämne

  • Religious Studies

Nyckelord

  • Shylock
  • Merchant of Venice
  • Shakespeare
  • anti-Semitism
  • anti-Judaism
  • Augustine
  • the Holocaust
  • Martin Luther

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 91-86434-30-6