Konservering och digitalisering av breven till Tegnér

Summary, in English

Bland alla kulturskatter i Lunds universitetsbiblioteks samlingar finns breven till Esaias Tegnér. Många forskarhänder har under årens lopp bläddrat bland de drygt 2700 breven. De har slitit och nött på de sköra pappersarken. För att bevara breven och tillgängliggöra dem för framtida forskare har ett digitaliseringsprojekt startat vid Universitetsbiblioteket. I samband med digitaliseringsarbetet fick undertecknad i uppdrag att konservera och registrera breven.

Publiceringsår

Engelska