System för rapporterande utvärdering av kurser vid Lunds tekniska högskola
Författare
Redaktör
- Susanna Heldt-Kassel
- Joakim Palestro
Summary, in Swedish
I detta kapitel beskrivs hur man vid Lunds tekniska högskola organiserar kursvärderingar som en del i ett övergripande arbete med rapporterande utvärdering av kurser. Syftet är att bidra med förståelse för hur olika konkreta problem förknippade med genomförandet av ett system för kursvärdering och utvärdering angripits på Lunds tekniska högskola. kapitlet visar också på hur Lunds tekniska högskolas system utgör en helhet, som kretsar kring en fakultetsgemensam pedagogisk idé.
Publiceringsår
2004
Språk
Svenska
Sidor
119-128
Publikation/Tidskrift/Serie
Kursvärdering för studentinflytande och kvalitetsutveckling : En antologi med exempel från elva lärosäten
Länkar
Dokumenttyp
Del av eller Kapitel i bok
Förlag
Högskoleverket
Ämne
- Production Engineering, Human Work Science and Ergonomics
- Chemical Engineering
Nyckelord
- Genombrottet
- CEQ
- Kursvärdering
- pedagogik
- kursutvärdering
- SoTL
Status
Published
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISSN: 1400-948X