Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

System för rapporterande utvärdering av kurser vid Lunds tekniska högskola

Författare

Redaktör

  • Susanna Heldt-Kassel
  • Joakim Palestro

Summary, in Swedish

I detta kapitel beskrivs hur man vid Lunds tekniska högskola organiserar kursvärderingar som en del i ett övergripande arbete med rapporterande utvärdering av kurser. Syftet är att bidra med förståelse för hur olika konkreta problem förknippade med genomförandet av ett system för kursvärdering och utvärdering angripits på Lunds tekniska högskola. kapitlet visar också på hur Lunds tekniska högskolas system utgör en helhet, som kretsar kring en fakultetsgemensam pedagogisk idé.

Publiceringsår

2004

Språk

Svenska

Sidor

119-128

Publikation/Tidskrift/Serie

Kursvärdering för studentinflytande och kvalitetsutveckling : En antologi med exempel från elva lärosäten

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Högskoleverket

Ämne

  • Production Engineering, Human Work Science and Ergonomics
  • Chemical Engineering

Nyckelord

  • Genombrottet
  • CEQ
  • Kursvärdering
  • pedagogik
  • kursutvärdering
  • SoTL

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1400-948X