System för rapporterande utvärdering av kurser vid Lunds tekniska högskola

Redaktör

• Susanna Heldt-Kassel
  • Joakim Palestro

Summary, in Swedish

I detta kapitel beskrivs hur man vid Lunds tekniska högskola organiserar kursvärderingar som en del i ett övergripande arbete med rapporterande utvärdering av kurser. Syftet är att bidra med förståelse för hur olika konkreta problem förknippade med genomförandet av ett system för kursvärdering och utvärdering angripits på Lunds tekniska högskola. kapitlet visar också på hur Lunds tekniska högskolas system utgör en helhet, som kretsar kring en fakultetsgemensam pedagogisk idé.

Publiceringsår

Svenska

Sidor

Publikation/Tidskrift/Serie