Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

IT-tjänster, support och driftinfo

Lunds universitet erbjuder ett antal elektroniska tjänster och resurser för att underlätta ditt arbete som student. Du får bland annat ett studentkonto (StiL-konto) som du använder för att logga in på Studentportalen, komma åt din webmail med mera.

Tre studenter sitter vid varsin bärbar dator. Foto.

Genom ditt studentkonto (StiL-konto) får du tillgång till datorer, internet, e-post, Googles eget Officepaket och Microsoft Office 365. Du kan nå de flesta av dessa elektroniska resurser genom den gemensamma studentportalen:

Studentportalens webbplats

Så här får du ditt studentkonto (StiL-konto)

Om du behöver IT-support

LU ServiceDesk erbjuder support mellan kl 08.00-17.00 helgfri måndag till fredag. Ärenden tas emot via självbetjäningsportal, telefon och mail. Det finns ingen walk-in-desk att tillgå.
På självbetjäningsportalen finns senaste Driftinformationen samt guider för merparten av LUs system.


Kontaktinformation
LU ServiceDesk
Självbetjäningsportal: support.lu.se
Tel. 046-222 90 00
ServiceDesk [at] lu [dot] se

 

Sidansvarig:

Kontaktinformation

LU Servicedesk
servicedesk [at] lu [dot] se
Telefon 046-222 90 00

Telefontider:
Se Studentportalens webbplats

Öppettider:
Se Studentportalens webbplats

Besöksadresser:

LTH studiecentrum
John Ericssons väg 4, Lund
Karta på google.se

Obs!

Från och med måndagen den 2 november 2015 kommer den IT-support som tidigare getts av StiL-supporten att upphöra. Ärenden som tidigare hanterats av StiL-supporten hänvisas till LU Servicedesk.

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen