Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

IT-tjänster, support och driftinfo

Lunds universitet erbjuder ett antal elektroniska tjänster och resurser för att underlätta ditt arbete som student. Du får bland annat ett studentkonto som du använder för att logga in på Studentportalen, komma åt din webmail med mera.

Tre studenter sitter vid varsin bärbar dator. Foto.

Genom ditt studentkonto får du tillgång till datorer, internet, e-post, Googles eget Officepaket och Microsoft Office 365. Du kan nå de flesta av dessa elektroniska resurser genom den gemensamma studentportalen:

Studentportalens webbplats

Så här får du ditt studentkonto

Om du behöver IT-support

LU ServiceDesk erbjuder support mellan kl 08.00-17.00 helgfri måndag till fredag. Ärenden tas emot via självbetjäningsportal, telefon och mail. Det finns ingen walk-in-desk att tillgå.
På självbetjäningsportalen finns senaste Driftinformationen samt guider för merparten av LU:s system.


Kontaktinformation
LU ServiceDesk
Självbetjäningsportal: support.lu.se
Tel. 046-222 90 00
ServiceDesk [at] lu [dot] se

 

Sidansvarig:

Kontaktinformation

LU Servicedesk
servicedesk [at] lu [dot] se
Telefon 046-222 90 00

Telefontider:
Se Studentportalens webbplats

Öppettider:
Se Studentportalens webbplats

Besöksadresser:

LTH studiecentrum
John Ericssons väg 4, Lund
Karta på google.se

Obs!

Från och med måndagen den 2 november 2015 kommer den IT-support som tidigare getts av StiL-supporten att upphöra. Ärenden som tidigare hanterats av StiL-supporten hänvisas till LU Servicedesk.

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen