Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

IT-tjänster, support och driftinfo

Lunds universitet erbjuder ett antal elektroniska tjänster och resurser för att underlätta ditt arbete som student.

Studentkonto

När du registreras som student vid Lunds universitet får du ett studentkonto, som bland annat ger dig tillgång till flera tjänster och program.

Studentkonto – ditt IT-konto på universitetet

Programvara

Universitetet erbjuder gratis nedladdning och licenser till många datorprogram du kan behöva i dina studier.

Programvara och licenser

Uppkoppling och regler för datanätet

Som student på universitetet har du bland annat möjlighet att koppla upp dig på det trådlösa nätverket Eduroam, logga in på universitetets nätverk var du än befinner dig. För att få använda datanätet måste du följa de regler som finns.

Uppkoppling, trådlöst nätverk och VPN

Regler för användning av universitetets datanät

Support och driftinformation

IT-support

LU Servicedesk erbjuder support 08.00–17.00 helgfri måndag till fredag via självbetjäningsportalen, telefon eller e-post.

Servicedesk kan däremot inte ta emot personliga besök.

LU Servicedesk
Självbetjäningsportal på support.lu.se
Tel. 046-222 90 00
Servicedesk@lu.se

Driftinformation

Aktuell driftinformation – support.lu.se

 

Kontaktinformation

LU Servicedesk
Öppen mån–fre 08.00–17.00
servicedesk [at] lu [dot] se
Telefon: 046-222 90 00

Driftinformation
www.support.lu.se