Expertlista med forskare som kan ge olika infallsvinklar på #metookampanjen

Här listas forskare från Lunds universitet som kan kommentera #metoo ur olika perspektiv.

Arbetsrätt, jämställdhet och diskriminering

Eva Schömer, rättssociolog, eva [dot] schomer [at] soclaw [dot] lu [dot] se (eva[dot]schomer[at]soclaw[dot]lu[dot]se)

Lena Svenaeus, rättssociolog och tidigare Jämo, 046-222 69 3, lena [dot] svenaeus [at] soclaw [dot] lu [dot] se (lena[dot]svenaeus[at]soclaw[dot]lu[dot]se)

Jenny Julén Votinius, jurist, jenny [dot] julen_votinius [at] jur [dot] lu [dot] se (jenny[dot]julen_votinius[at]jur[dot]lu[dot]se), 046-222 11 66