IDAHOT-dagen 17 maj 2017

REGNBÅGSFLAGGAN

Välkomna att uppmärksamma IDAHOT med HBTQ-LU! Onsdag den 17 maj 2017 är det återigen dags för Lunds universitet att hissa regnbågsflaggorna för att uppmärksamma det våld och den diskriminering som hbtqi-personer utsätts för i alla länder. Alla aktiviteter under dagen är kostnadsfria!

Program:

8.00  Flagghissning
Vi samlas framför Vita huset på Universitetsplatsen i Lundagård.

10.00-13.00  Häng och snacka om HBTQI
Träffa oss framför Vita huset på Universitetsplatsen i Lundagård.

13.30-14.30  LGBTIQ in Central Asia: Condemned to Silence
Föredrag anordnat av Centralasiengrupperna
Lokal: Kårhuset, Hollywood, John Ericssons väg 3, Lund

15.15-17.00  RESISTANCE IS FERTILE