Prins Daniels Fellowship besöker Lunds universitet

På torsdag den 31 maj besöker Prins Daniels Fellowship Lunds universitet för att inspirera studenter till att bli entreprenörer.

Under besöket kommer Prins Daniel och de deltagande entreprenörerna Niklas Adalberth, Lisa Lindström och Estelle Bodén att berätta om sina erfarenheter som entreprenörer under ett scensamtal. De medverkande entreprenörerna kommer att ge generella råd och diskutera frågor om hur man vågar ta steget till att satsa på och finansiera en egen affärsidé, framgångsfaktorer och hur man hanterar motgångar.

Efter scensamtalet kommer Prins Daniel tillsammans med inspiratörerna att delta i rundabordssamtal med studenter från utbildningen Teaterns teori och praktik vid Humanistiska och teologiska fakulteterna samt studenter med entreprenörsanknytning från Ekonomihögskolan, för att diskutera entreprenörskap utifrån studenternas egna frågeställningar och entreprenörsidéer.

Media hälsas välkomna att närvara vid scensamtalet på Ekonomihögskolan.
Deltagande anmäls till overmarskalk [at] rektor [dot] lu [dot] se (overmarskalk[at]rektor[dot]lu[dot]se) samt ackrediteras genom jenny [dot] nordlow [at] iva [dot] se (jenny[dot]nordlow[at]iva[dot]se).
Tid: torsdag 31 maj kl. 13:10–14:25
Plats: Crafoordsalen, Ekonomihögskolan, Tycho Brahes väg 1, Lund.

Evenemanget är öppet för föranmälda.

Prins Daniels Fellowship
Prins Daniels Fellowship är ett samarbete mellan Prins Daniel, Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA), samt framstående entreprenörer och företagsledare. Projektet lanserades 2013 med visionen att bidra till en mer gynnsam kultur för entreprenörskap och en tillåtande attityd till risktagande och misslyckande. Målsättningen är att fler unga ska våga ta steget att starta eget och att främja utveckling och tillväxt hos unga entreprenörer.