Stamcellsforskning blir tecknad serie!

ERCCOMICS
“A cell's life” del 1, av ERC Comics: Alessandro Tota (artist), Fiamma Luzzati (storyboard artist)

Jojo är en hudcell vars högsta dröm alltid har varit att bli en nervcell. Första dagen på jobbet får han dock det nedslående beskedet – en hudcell kan aldrig bli något annat än en hudcell. Men en dedikerad forskare, som vill bota Parkinsons sjukdom kanske kan ändra hans öde….

Malin Parmar är professor vid Lunds universitet och hennes forskning har nu blivit tecknad serie i projektet ERC Comics, som finansieras av europeiska forskningsrådet ERC. Tanken är att locka nya målgrupper, ovana vid forskning.