Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Tillsammans över tröskeln till framtidens klassrum

ett av våra tematiska samverkansinitiativ

Vilka för- och nackdelar finns det med teknikstödda lärmetoder – och hur de kan kombineras med icke-teknikstödda metoder?

Här undersöker vi nästa generations lärteknologi tillsammans med bland andra skolförvaltningar och skolor i Skåne.

Forskare, lärare, elever och andra aktörer samverkar med målen att:

  • bättre förstå och förklara lärande och undervisning samt
  • bidra till nya och förbättrade undervisningspraktiker och innovativa stöd för lärande och undervisning.

Samverkansparter:

  • Skol- /utbildningsförvaltningarna i Lund, Helsingborg och Burlöv
  • Macleanskolan och Rutgerskolan, Skurup
  • Fäladsskolan, Vårfruskolan och Svaneskolan i Lund
  • Doktorander i Lärande (DIL)
  • Massive Entertainment i Malmö
  • Science Center, Malmö Museer
  • AAA-lab, School of Education, Stanford University

 

Kontaktinformation

Koordinator
Professor Agneta Gulz
Filosofiska institutionen
Telefon 046-222 32 69
agneta [dot] gulz [at] lucs [dot] lu [dot] se