Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media I

Kurs 7,5 högskolepoäng

In the course expressions of modern advertising in different medias are studied using theories derived from semiotics, rhetoric and image analysis. Advertising is defined as a form of communication. Its intermedial concept is analysed in relation to, for example, music videos or other means of popular culture. Questions concerning for example branding, gender or globalisation are treated in relation to visual, verbal or musical means of advertising. Main emphasis is on an intermedial analysis of concrete examples of advertising in newspapers, television, Internet, but even buzz marketing and brand hacking will be discussed. Focus is on analysing but also creating different forms of advertising in the twentieth century, as a manifestation of modern popular culture.

Mer om utbildningen hittar du på https://www.kultur.lu.se/en/course/IMSB20

Kontakt

Institutionen för kulturvetenskaper
Helgonavägen 3, LUX – Hus C, Lund
Box 192, 221 00 Lund
+46 46 222 31 40

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet

Urval

Platserna fördelas enligt: Betyg: 34 %, Högskoleprov: 34 %, Akademiska meriter (APGR): 32 %. Universitetet har beslutat att använda giltigt högskoleprovsresultat som skiljekriterium vid lika meriter.

Anmälan & antagning

Alla utbildningstillfällen

Start Höstterminen 2019

Studieperiod

Ansökan

Kvällstid Lund, heltid 100%

På engelska

10 september 2019 - 15 oktober 2019

Ordinarie anmälningstid har gått ut.

Senaste antagningspoäng

UrvalsgrupperHT 2019

Gymnasiebetyg utan komplettering (BI)*

Gymnasiebetyg med komplettering (BII)-

Folkhögskolebetyg (BF)-

Högskoleprovet (HP)*

Akademiska poäng på grundnivå (APGR)*

- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen

Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.

Antagna studenter totalt

Höstterminen 201916 st

Start Höstterminen 2020

Studieperiod

Ansökan

Kvällstid Lund, halvtid 75%

På engelska

8 september 2020 - 20 oktober 2020

Sista anmälningsdag 15 januari 2020Anmäl dig

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se

Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

 

 

 

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://www.antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media I är 13 750 SEK.

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen