Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media I
Kurs 7.5 högskolepoäng
Beskrivning
In this course, expressions of modern advertising in different media are studied, using theories derived from semiotics, rhetoric and image analysis.
Advertising is defined as a form of communication. Its intermedial dimensions are analysed in relation to, for example, music videos or other means of popular culture. Questions concerning, for instance, branding, gender and/or globalisation are treated in relation to visual, verbal or sounding/musical means of advertising. Here, the main emphasis is put on an intermedial analysis of concrete examples of advertising in newspapers, television, Internet, but also buzz marketing and brand hacking will be discussed. Focus is set on analysing but also creating different forms of advertising in the 20th and 21st centuries, as a manifestation of modern popular culture.
This course is also included in IMSA22, Intermedia Studies: Level 2
Kursplan
Stängd för anmälan
Alla utbildningstillfällenKontakt
Institutionen för kulturvetenskaper
Besöksadress
Helgonavägen 3, LUX – Hus C, Lund
Postadress
Box 192, 221 00 Lund
+46 46 222 31 40
Behörighet & urval
Förkunskapskrav
Urval
Anmälan & antagning
Start Höstterminen 2024
Kvällstid Lund, deltid 75%
På engelska
Studieperiod
11 september 2024 - 25 oktober 2024
Ansökan
Stängd för anmälan
Anmäl dig via antagning.se
Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.
Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor
Sen anmälan
Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.
Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES
Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/
Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media I är 14 375 SEK.