Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II
Kurs 7.5 högskolepoäng
Beskrivning
The course consists in a continuation and deepening of IMSB20 (The rhetoric of advertising in modern media I). In relation to the needs of different media, the intermedial design of advertising is defined and analyzed by deepening the theoretical frames. Beside the ethical and media specific context when analyzing current advertising new media relations like architecture and advertising are explored. Focus lies on a more complex understanding of the development in commercials as a vital product of modern culture.
This course is also included in IMSA22, Intermedia Studies: Level 2
Kursplan
Öppen för anmälan
Alla utbildningstillfällenKontakt
Institutionen för kulturvetenskaper
Besöksadress
Helgonavägen 3, LUX – Hus C, Lund
Postadress
Box 192, 221 00 Lund
+46 46 222 31 40
Behörighet & urval
Förkunskapskrav
För tillträde till kursen krävs IMSB20 eller motsvarande kunskaper
Urval
Anmälan & antagning
Start Höstterminen 2023
Kvällstid Lund, deltid 33%
På engelska
Studieperiod
25 oktober 2023 - 12 december 2023
Ansökan
Stängd för anmälan
Urvalsgrupper | HT 2023 |
---|---|
Gymnasiebetyg utan komplettering (BI) | * |
Gymnasiebetyg med komplettering (BII) | - |
Högskoleprovet (HP) | - |
Totalt antal antagna
Höstterminen 2023 - 1 st
- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen
Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.
Start Höstterminen 2024
Kvällstid Lund, deltid 75%
På engelska
Studieperiod
30 oktober 2024 - 13 december 2024
Ansökan
Sista ansökningsdag 2024-01-15
Anmäl dig via antagning.se
Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.
Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor
Sen anmälan
Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.
Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES
Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/
Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II är 14 375 SEK.