Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Strategisk kommunikation: Strategisk kommunikation och public relations i digitala medier

Kurs 15 högskolepoäng
If you are interested in how diversification and changes in the media landscape have affected communication processes, cultures and societies globally, this is the course for you. The course provides a theoretical understanding and practical knowledge of the most recent developments within PR and strategic communication as well as skills to analyse the current digital phenomena within strategic communication and social media.

The course consists of two modules which are assessed separately.

Module 1: Strategic Communication and Digital Media – Culture and Society, 7,5 credits
The aim of the module is to provide students with a critical understanding of the development of digital media and the issues to which this development gives rise. The overall aim of the course is to enable students to use a critical approach and new understanding and knowledge to describe and discuss how digital media can be used as tools for strategic communication. Themes dealt with on the course include digital media, social change and activism.

Module 2: Public Relations - theory and practice, 7.5 credits
The aim of the module is to provide students with understanding of both the practical and the theoretical perspectives within public relations. The PR work of public and private organisations is highlighted and critically discussed using various theoretical frameworks. Empirical examples are retrieved mainly from Sweden, the UK and the USA and students are encouraged to work with material and examples taken from a broader global context.

Mer om utbildningen hittar du på http://www.isk.lu.se/en/education/freestanding-courses

Kontakt

studievagledare [at] isk [dot] lu [dot] se

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

Grundläggande samt 45 högskolepoäng inom relevant ämne inom samhällsvetenskap, humaniora eller ekonomi varav minst 30 högskolepoäng ska vara inom strategisk kommunikation, statsvetenskap, sociologi, medievetenskap, kommunikationsvetenskap, service management, modevetenskap, journalistik eller marknadsföring. Engelska 6/Engelska B.

Urval

Platserna fördelas enligt: Betyg: 34 %, Högskoleprov: 34 %, Akademiska meriter (APGR): 32 %.

Anmälan & antagning

Alla utbildningstillfällen

Start Höstterminen 2019

Studieperiod

Ansökan

Dagtid Helsingborg, heltid 100%

På engelska

2 september 2019 - 3 november 2019

Ordinarie anmälningstid har gått ut.

Senaste antagningspoäng

UrvalsgrupperHT 2019

Gymnasiebetyg utan komplettering (BI)21,98

Gymnasiebetyg med komplettering (BII)*

Folkhögskolebetyg (BF)-

Högskoleprovet (HP)1,00

Akademiska poäng på grundnivå (APGR)125,0

- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen

Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.

Antagna studenter totalt

Höstterminen 201910 st

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se

Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

 

 

 

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://www.antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Strategisk kommunikation: Strategisk kommunikation och public relations i digitala medier är 25 000 SEK.

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen