Strategisk kommunikation: Varumärkeskultur
Kurs 7.5 högskolepoäng
Beskrivning
Är du intresserad av att lära dig och förstå mer om varumärkeskultur? Vill du diskutera och reflektera över varumärken som kulturartiklar? Vill du utveckla din kunskap om varumärkens visuell identitet i förhållande till historiska och sociokulturella förändringar i samhället? Då är det här kursen för dig!
Kursens syfte är att ge studenten teoretisk kunskap om varumärkeskultur. I kursen kartlägger vi utvecklingen av varumärken i relation till historiska och sociokulturella förändringar i samhället. Kursens tonvikten ligger på varumärken som produkter inom både konsumentkulturer och visuella kulturer.
Kursen ges på Campus Helsingborg.
Utbildningsplan
Öppen för anmälan
Alla utbildningstillfällenKontakt
studievagledare [at] isk [dot] lu [dot] se
Behörighet & urval
Förkunskapskrav
Grundläggande samt fullgjorda kursfordringar om 60 högskolepoäng i samhällsvetenskapligt ämne eller motsvarande. Engelska 6/Engelska B.
Urval
Platserna fördelas enligt: Betyg: 20 %, Högskoleprov: 10 %, Akademiska meriter (APGR): 70 %.
Anmälan & antagning
Start Höstterminen 2021
Dagtid Helsingborg, heltid 100%
På engelska
Studieperiod
30 september 2021 - 29 oktober 2021
Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-04-15
Anmäl dig via antagning.se
Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.
Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor
Sen anmälan
Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.
Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES
Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/
Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Strategisk kommunikation: Varumärkeskultur är 12 500 SEK.