Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Strategisk kommunikation: Finansiell kommunikation

Kurs 7.5 högskolepoäng

Beskrivning

This is the course for you who want to increase your understanding of how financial reports play a significant part in the organization's overall communication efforts. Financial reports, such as annual and interim reports, are much more than hard numbers. These reports are full of metaphors, rhetorical tricks, wordplays, excuses and storytelling that contribute to organizations' capacity to handle crises, manage image and respond to external critique.

This course gives you an opportunity to develop your knowledge about these communicative aspects of financial communication. The course is structured in two main parts. The introduction of the course deals with the more general characteristics of organizational communication and, in particular, financial communication. The starting point of the course is that language is performative. Language accomplishes things in society; it has effects on perceptions, social relations and the ways in which power is distributed across society. The second part of the course covers different linguistic themes of relevance to the analysis of financial reports: metaphors, narratives, accounts, intertextuality and linguistic hedging.

 

Mer om utbildningen hittar du på http://www.isk.lu.se/en/education/freestanding-courses

Stängd för anmälan

Alla utbildningstillfällen

Kontakt

studievagledare [at] isk [dot] lu [dot] se

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

fullgjorda kursfordringar om 150 högskolepoäng varav 90 högskolepoäng i strategisk kommunikation eller motsvarande. Engelska 6/Engelska B.

Urval

Platserna fördelas enligt: Akademiska meriter (APAV): 100 %.

Anmälan & antagning

Start Höstterminen 2021

Dagtid Helsingborg, heltid 100%

På engelska

Studieperiod

1 november 2021 - 30 november 2021

Ansökan

Stängd för anmälan

UrvalsgrupperHT 2021
Akademiska poäng på avancerad nivå (APAV)*

Totalt antal antagna

Höstterminen 2021 - 3 st

- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen

Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.

Anmäl dig via antagning.se

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se


Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Strategisk kommunikation: Finansiell kommunikation är 13 750 SEK.