Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Samhällsvetenskap: Digital medieforskning

Kurs 7,5 högskolepoäng
This course is aimed at a broad and diverse range of students who wish to study digital media research methods for the purposes of conducting empirical research for master's theses, and also for professional skills in digital media methods for careers beyond postgraduate education.

The course is based on qualitative multi-methods within digital media research. It offers an introduction to digital media research methods, emphasising the significance of reliable, valid and situated research in a critical study of digital media in society and culture. Digital media is understood to include business, public service and non commercial digital spaces.

The course focuses on combining empirical research with critical social and cultural theories in order to emphasise how the digital media researcher uses, adapts and critically reflects on methods and concepts to research problems or questions.

The course examines three methods:

  • production studies, specifically the method of production interviews. This method is useful for institutional analysis of professionals, amateurs and practitioners where one to one interviews are necessary for understanding inside a digital production culture.
  • aesthetics and communicative form of digital media content, specifically text, sound and image analysis. This method is useful for studying selected samples of digital texts and representations in a range of content, for example pod casts, blogs, or You Tube videos.
  • digital ethnography, specifically looking at routines, mobilities and socialities. This method is useful for in depth, focused research of digital media events, or social movements.

These three methods are connected to key concepts of media industries and professional practices, systemic and symbolic power within digital media environments, and everyday routines of digital ethnography practices.

Mer om utbildningen hittar du på http://graduateschool.sam.lu.se/education

Kontakt

http://graduateschool.sam.lu.se/contact

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

150 credits including a graded thesis for the degree of Bachelor, or a completed major, in the Social Sciences, Humanities or another equivalent subject. English 6/English course B.

Urval

Platserna fördelas enligt: Akademiska meriter (APAV): 100 %.

Anmälan & antagning

Alla utbildningstillfällen

Start Vårterminen 2020

Studieperiod

Ansökan

Dagtid Lund, heltid 100%

På engelska

24 mars 2020 - 3 maj 2020

Ordinarie anmälningstid har gått ut.

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se

Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

 

 

 

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://www.antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Samhällsvetenskap: Digital medieforskning är 12 500 SEK.

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen