Samhällsvetenskap: Digital medieforskning
Kurs 7.5 högskolepoäng
Beskrivning
This course is aimed at a broad and diverse range of students who wish to study digital media research methods for the purposes of conducting empirical research for master's theses, and also for professional skills in digital media methods for careers beyond postgraduate education.
The course is based on qualitative multi-methods within digital media research. It offers an introduction to digital media research methods, emphasising the significance of reliable, valid and situated research in a critical study of digital media in society and culture. Digital media is understood to include business, public service and non commercial digital spaces.
The course focuses on combining empirical research with critical social and cultural theories in order to emphasise how the digital media researcher uses, adapts and critically reflects on methods and concepts to research problems or questions.
The course examines three methods:
- production studies, specifically the method of production interviews. This method is useful for institutional analysis of professionals, amateurs and practitioners where one to one interviews are necessary for understanding inside a digital production culture.
- aesthetics and communicative form of digital media content, specifically text, sound and image analysis. This method is useful for studying selected samples of digital texts and representations in a range of content, for example pod casts, blogs, or You Tube videos.
- digital ethnography, specifically looking at routines, mobilities and socialities. This method is useful for in depth, focused research of digital media events, or social movements.
These three methods are connected to key concepts of media industries and professional practices, systemic and symbolic power within digital media environments, and everyday routines of digital ethnography practices.
Kursplan
Stängd för anmälan
Alla utbildningstillfällenKontakt
Graduate School
Behörighet & urval
Förkunskapskrav
150 credits including a graded thesis for the degree of Bachelor, or a completed major, in the Social Sciences, Humanities or another equivalent subject. English 6/English course B.
Urval
Anmälan & antagning
Start Vårterminen 2023
Dagtid Lund, heltid 100%
På engelska
Studieperiod
22 mars 2023 - 26 april 2023
Ansökan
Inställt
Anmäl dig via antagning.se
Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.
Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor
Sen anmälan
Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.
Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES
Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/
Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Samhällsvetenskap: Digital medieforskning är 13 750 SEK.