Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Konsumtionskultur

Kurs 7.5 högskolepoäng

Beskrivning

The Department of Service Management and Service Studies offer the course "The Sociatal Organisation of Markets" during the autumn semester 2021. The course consists of 7,5 credits and is given during the second part of the semester, September 30 - October 31.

This course offer students an opportunity to acquire knowledge and understanding of the emergence of consumer culture as a phenomenon and research area. During lectures and seminars, we will cover key concepts, theories and models within the research area of consumer culture and demonstrate how consumer culture research can be used to interrogate and analyse different consumption phenomena.

The course consists of four parts that interrogate some of the key developments in contemporary consumer culture. The first part introduces consumer culture as field and research area and presents key concepts. The second part deals with consumer culture and globalisation. The third part addresses the consumer culture and digitalisation and the fourth part focuses on the consumer culture and ethical consumption.

Stängd för anmälan

Alla utbildningstillfällen

Kontakt

Institutionen för service management och tjänstevetenskap

Besöksadress
Universitetsplatsen 2, Helsingborg

Postadress
Box 882, 251 08 Helsingborg

+46 42 35 66 20

http://www.ism.lu.se

Veronica Åberg

Studievägledare

+46 42 35 66 22

veronica [dot] aberg [at] ism [dot] lu [dot] se

Annika Permevik

Studievägledare

+46 42 35 65 77

annika [dot] permevik [at] ism [dot] lu [dot] se

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

Kandidatexamen som omfattar minst 180 högskolepoäng, varav minst 90 högskolepoäng eller motsvarande inom samhällsvetenskap, företagsekonomi eller motsvarande. Engelska 6/Engelska B.

Urval

Platserna fördelas enligt: Akademiska meriter (APAV): 100 %.

Anmälan & antagning

Start Höstterminen 2021

Dagtid Helsingborg, heltid 100%

På engelska

Studieperiod

30 augusti 2021 - 29 september 2021

Ansökan

Kan bara sökas inom utbildningsprogram.

Anmäl dig via antagning.se

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se


Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Konsumtionskultur är 13 750 SEK.