Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

FÖRSTÅ KOMPLEX FILM CINELITERACY, PLAY TIME OCH BRITTISKA FILMINSTITUTETS FEMSTEGSMETOD

Författare

  • Josefin Anjou

Summary, in Swedish

Uppsatsen handlar om cineliteracy; att öka sin kompetens att tillgodogöra sig rörliga bilder. Jag undersöker huruvida brittiska filminstitutets femstegsmetod är en fungerande modell för att stimulera elevernas lärandeprocess av komplex film. Som exempel använder jag mig av Jacques Tatis film Play Time.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2007

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Examensarbete för kandidatexamen

Ämne

  • Social Sciences
  • Arts and Architecture

Nyckelord

  • Film- och teatervetenskap
  • Cinema and Theater theory and history
  • Brittiska Filminstitutet
  • mediepedagogik
  • skolfilm
  • Play Time
  • Cineliteracy
  • Jacques
  • Tati
  • Pedagogy and didactics
  • Pedagogik
  • didaktik

Handledare

  • Anders Marklund (Ph D)