FÖRSTÅ KOMPLEX FILM CINELITERACY, PLAY TIME OCH BRITTISKA FILMINSTITUTETS FEMSTEGSMETOD
Författare
Summary, in Swedish
Uppsatsen handlar om cineliteracy; att öka sin kompetens att tillgodogöra sig rörliga bilder. Jag undersöker huruvida brittiska filminstitutets femstegsmetod är en fungerande modell för att stimulera elevernas lärandeprocess av komplex film. Som exempel använder jag mig av Jacques Tatis film Play Time.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2007
Språk
Svenska
Fulltext
- Available as PDF - 110 kB
- Download statistics
Dokumenttyp
Examensarbete för kandidatexamen
Ämne
- Social Sciences
- Arts and Architecture
Nyckelord
- Film- och teatervetenskap
- Cinema and Theater theory and history
- Brittiska Filminstitutet
- mediepedagogik
- skolfilm
- Play Time
- Cineliteracy
- Jacques
- Tati
- Pedagogy and didactics
- Pedagogik
- didaktik
Handledare
- Anders Marklund (Ph D)