Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Marknadsföring av natur, hälsa och rituellt helande i det senmoderna Sverige

Författare

Redaktör

  • Anne-Christine Hornborg

Summary, in Swedish

Syftet med denna artikel är att undersöka hur plats, natur och hälsa lyfts fram i marknadsföringen av rituellt helande i det senmoderna Sverige. Att ”vara naturlig” har blivit ett framgångsrikt koncept inom nyskapade riter, vilka idag kan säljas och köpas som vilka varor som helst på marknaden.

Publiceringsår

2010

Språk

Svenska

Sidor

159-169

Publikation/Tidskrift/Serie

Den rituella människan: Flervetenskapliga perspektiv

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Linköping University Electronic Press

Ämne

  • History of Religions

Nyckelord

  • Rituellt helande
  • hälsa
  • nyandlighet

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-91-7393-366-7