Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Mainstreaming – et paradoksalt ligestillingsværktøj

Författare

  • Lovise Haj Brade
  • Vibeke Holm-Hansen
  • Mette Lyshöj

Summary, in English

The gender mainstreaming strategy was formulated in general terms, thus creating an ‘empty’, yet broadly applicable and acceptable strategy for eliminating multiple kinds of gender gaps. This article constructs a definition of the concept of mainstreaming, and estimates the positive and negative properties of the strategy, concluding that the mainstreaming strategy continually generates a paradox, The paradox of mainstreaming is that the strategy will relinquish gender equality as an end in itself as it enters into the mainstream of any organisation that works with different primary goals. Thus in mainstreaming it is the abandonment of equality as the main objective that creates a unique opportunity for introducing equality strategies into organisations that would not take in a ‘traditional’ gender equality strategy.

Publiceringsår

2007

Språk

Danska

Sidor

8-30

Publikation/Tidskrift/Serie

Kvinder, køn og forskning

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

København : Center for kvindeforskning, Københavns universitet

Ämne

  • Gender Studies

Nyckelord

  • adaption of policies
  • companies
  • gender mainstreaming

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0907-6182