Magnetron-based source of neutral metal vapors for photoelectron spectroscopy

Summary, in English

The construction of a magnetron-based source for neutral metal vapors is presented. The first photoelectron spectroscopy experiments with the source using synchrotron radiation at MAX-lab, Sweden are described. Photoelectron spectra of atomic copper, silver, and nickel are reported with an 80 meV resolution for Cu and Ag, previously not achieved in experiments using synchrotron light. (c) 2006 American Institute of Physics.

Review of Scientific Instruments

Volym

Issue

Artikel i tidskrift