Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

‘The case Allsvenskan’ - Brand building within smaller teams (Malmö FF, Helsingborgs IF, AIK & Kalmar FF)

Författare

  • Rami Al-Salih
  • Gustav Hartman

Summary, in English

The purpose of this study is to investigate how smaller teams build their brand through, Sponsorship, Event, Stadium and Buying players and how these communication tools are perceived by existing fans and smaller teams, also how these tools are connected to Aaker’s (2010) Brand equity factors (Awareness, Associations, Perceived quality and Loyalty)

Publiceringsår

2013

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Examensarbete för magisterexamen (Ett år)

Ämne

  • Business and Economics

Nyckelord

  • Brand equity
  • Sports
  • Football
  • Smaller teams
  • Communication tools
  • Sponsorship
  • Event
  • Stadium
  • Buying players
  • Aaker
  • Sweden

Handledare

  • Ulf Elg (Professor)