Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Att motivera förändring

Författare

Summary, in Swedish

Förändringar måste vara väl motiverade och förankrade

hos både elever och lärare. De måste vara anpassade till

skolans mål och den enskilde studentens behov. I denna

rapport presenteras ett antal förslag på lösningar till några av de problem som kan uppstå då man försöker införa

nya pedagogiska metoder samt motivationens betydelse

för det slutgiltiga resultatet.

Publiceringsår

2004

Språk

Svenska

Sidor

9-11

Publikation/Tidskrift/Serie

2:a Pedagogiska Inspirationskonferensen 2004

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

LTH

Ämne

  • Pedagogy

Conference name

2:a Pedagogiska inspirationskonferensen, LTH

Conference date

2004-05-27

Conference place

Sweden

Status

Published