Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Letters, learning and Learned Ladies - An Analysis of Otto Sperling, Jr:s (1634-1715) correspondence with Scandinavian Women.

Författare

Redaktör

  • Toon van Houdt
  • Gilbert Tournoy
  • C. Matheeussen

Summary, in English

The paper offers an analysis of some aspects (pragmatic, status, personal, feminist and stylistic) of the letters exchanged between the Danish Profesor Otto Sperling, Jr, 1634-1715) and three learned women (Anne Margrethe Qvitzow, the Cille Gad and Sophia Elisabeth Brenner), differentiating between the personal elements and the more formal and image-building ones in order to create a basis for a discussion on the postitions held by the correspondents.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2002

Språk

Engelska

Sidor

199-223

Publikation/Tidskrift/Serie

Supplementa Humanistica Lovaniensia

Volym

XVIII

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

Leuven University Press

Ämne

  • Languages and Literature

Nyckelord

  • Otto Sperling Jr
  • Sophia Elisabeth Brenner
  • feminae doctae
  • Cille Gad
  • Neo-Latin correspondence
  • Learned Ladies
  • Anne Margrethe Quitzow

Conference name

Self-Presentation and Social Identification. The Rhetoric and Pragmatics of Letter Writing in Early Modern Times.

Conference date

2000-05-24 - 2000-05-28

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 90-5867-212-3