Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Learning for Sustainability, Environmental Education and Agenda 21 in Sweden: School as an Environmental Actor

Författare

Redaktör

  • Håkan Hydén

Publiceringsår

1998

Språk

Engelska

Sidor

125-165

Publikation/Tidskrift/Serie

Rättssociologiska perspektiv på hållbar utveckling

Volym

Research Report 1998:1

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Sociology of Law, Lund University

Ämne

  • Law and Society

Nyckelord

  • currículum
  • rättssociologiska enheten.
  • UNCED
  • sustainability
  • school
  • law
  • sociology of law
  • Rio
  • education
  • Agenda 21
  • Local Agenda 21
  • learning
  • environment
  • sustainable development

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 91-89078-43-8