Lekfulla barn blir kreativa vuxna

Summary, in Swedish

Leken med låtsaskompisar kan vara en medveten skapandeprocess och ett äventyr in i möjligheternas och omöjligheternas värld. För att barn ska utvecklas till kreativa vuxna behöver de stimuleras att leka fantasilekar. Kreativitet handlar om att se nya möjligheter hos oss själva och den verklighet och de ting vi har omkring oss. Geniers kreativitet genererar banbrytande processer eller produkter, medan vardagslivets kreativitet innebär att processen eller produkten är ny för den enskilda kreatören.

Sidor

Tvärsnitt - om humanistisk och samhällsvetenskaplig forskning

Volym

Issue