Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Corporate innovation and competitive environment

Författare

  • Morten Huse
  • Donald Neubaum
  • Jonas Gabrielsson

Summary, in English

Empirical studies have shown that the characteristics of the competitive environment influence the corporate innovation activities of U.S. firms. This study attempts to internationalize these studies in two ways. First, it examines the environment-corporate innovation relationship in Norwegian manufacturing firms. Second, it examines how the firms’ corporate innovation activities are influenced by their international activities. Results indicate that environment and internationalization are positively related to corporate innovation, but models developed using U.S. firms may not be generalizable to firms from other countries.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2005

Språk

Engelska

Sidor

313-333

Publikation/Tidskrift/Serie

International Entrepreneurship and Management Journal

Volym

1

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Springer

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Nyckelord

  • Corporate innovation
  • internationalization
  • environment

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1554-7191