Handledning – perspektiv och erfarenheter

• Magnus Larsson
  • Jitka Lindén

Summary, in English

Handledning är en praktik som under senare år kommit till användning inom en lång rad olika fält, allt ifrån utbildning inom skola, universitet och arbetsliv, professionell utveckling, organisations- och ledarutveckling till kultur- och fritidsverksamheter. Handledning - perspektiv och erfarenheter fokuserar på den bredd som finns inom ämnet, där varje fält hämtar idéer och arbetssätt från varierande källor. Vidare beskrivs vad handledning innebär och vilka typer av frågeställningar, begrepp och tankemodeller som är generativa inom de olika fälten. Vad är gemensamt och vad är särskiljande? Författarna anser att handledning som praktik har utvecklats så långt att det kan vara fruktbart att betrakta variationen i sin helhet och stimulera gränsöverskridande utvecklingsmöjligheter.

Bok

Studentlitteratur AB