Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Guest Editorial: Introduction to the Creative Class in European City Regions

Författare

Summary, in English

This special issue presents the results of a European research project on the creative class in European city regions. In this introduction, the need for contextualizing the approach is underlined, taking into account the differences between the United States, where Richard Florida's ideas were developed, and Europe. In modifying the approach to suit European conditions, varieties of capitalism and social capital perspectives were applied.

Publiceringsår

2009

Språk

Engelska

Sidor

355-362

Publikation/Tidskrift/Serie

Economic Geography

Volym

85

Issue

4

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Economic Geography

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary
  • Human Geography

Nyckelord

  • varieties of capitalism
  • context
  • city regions
  • creative class
  • Europe
  • social capital

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0013-0095