Musikaliskt lärande som social rekonstruktion. Musikens och ursprungets betydelse för föräldrar med utländsk bakgrund.
Musical Learning as Social Reconstruction. Music and Origin in the Eyes of Immigrant Parents
Författare
Summary, in Swedish
Avdelning/ar
Publiceringsår
2010
Språk
Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie
Studies in Music and Music Education
Volym
15
Fulltext
Dokumenttyp
Doktorsavhandling
Förlag
Musikhögskolan i Malmö, Lunds universitet
Ämne
- Music
Nyckelord
- Class remobility
- Social reconstruction
- Social immobilization
- Social mobility
- Music education
- Immigrant parents
- Cultural diversity.
Status
Published
Handledare
- Göran Folkestad
- Eva Saether
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISSN: 1404-6539
- ISBN: 978-91-976053-7-3
Försvarsdatum
24 september 2010
Försvarstid
10:00
Försvarsplats
Lilla salen, Musikhögskolan i Malmö. Lunds universitet.
Opponent
- Petter Dyndahl (Professor)