Fjärde staden. Placemarketing Helsingborg
Författare
Summary, in Swedish
Boken fungerar både som en allmän lärobok/forskningsöversikt i placemarketing och som en mer lokal inspirationsbok för Helsingborgsregionen. Boken behandlar bland annat stadsutveckling, sätt att räkna städers befolkning, stadens form och utseende, regional konkurrens, näringslivsutveckling, hur bilder formar städer samt diverse kreativietsaspekter som används för att befrämja utveckling av städer.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2006
Språk
Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie
Skrifserie samarbete Helsingbors stad och Lunds Universitet Campus Helsingborg, nr 1 2006
Dokumenttyp
Bok
Förlag
Näringslivs och Marknadsavdelningen, Helsingborgs stad
Ämne
- Social Sciences Interdisciplinary
Nyckelord
- regional konkurrens
- stadsutveckling
- upplevelse
- attraktivitet som lokaliseringsfaktor
- stadsbyggande
- placemarketing
Status
Published
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISBN: 978-91-85663-00-2